V dnešnom digitálnom svete máme tendenciu vytesniť papierové médiá a úplne zabudnúť, že existuje hlavičkový papier. Pritom ešte stále často používame vo firemnej komunikácii listy, rôzne ponuky, štatistiky v papierovej forme. Ofsetovú tlač čím ďalej zastupuje digitálna tlač a to je pre nás len výhoda. Môžeme tlačiť častejšie a výhodnejšie. A tu nastupuje na scénu rokmi osvedčený, náš starý známy hlavičkový papier.
Kedy používať firemný hlavičkový papier
Správna odpoveď je: vždy, keď máme príležitosť vytvoriť, poslať akýkoľvek dokument, čo súvisí našou firmou alebo činnosťou našej firmy.
Ale prečo??? No túto otázku som akože nepočul. 😊
Pri akých dokumentoch sa používa:
- cenové ponuky
- rôzne zmluvy
- listy
- faxy
- nariadenia
- pracovné zmluvy
- rôzne výkazy
Na mojom neúplnom zozname môžete vidieť, koľko príležitostí ponúka tento skvelý marketingový nástroj. Musíme si priznať, byrokracia rastie aj vo svete biznisu, a tak to treba správne využiť, odprezentovať sa profesionálnym spôsobom a zviditeľniť sa!!! Tuším, čo vám ako prvé napadlo: „Spravím si to sám, hore v hlavičke doľava ,vycapím‘ logo, dám troška textu a mám to hotové.“ ÁNO, určite to takto vyjde pre vás lacnejšie, ale nezaškodilo by sa troška zamyslieť, že toto možno bude prvá vec, ktorú potencionálny klient uvidí a spraví si prvý dojem o firme a aj o vás. Určite by to nemal byť posledný dojem, radšej túto službu zverte nám profesionálom. Radi vám v tom pomôžeme, máme dosť skúseností. Pozrite si našu grafickú tvorbu.
Čo má obsahovať hlavičkový papier, aké údaje, aký má mať formát?
Logo firmy, firemnú identitu určite. Pokiaľ používate určitý slogan pre firmu, nesmiete ju zabudnúť použiť aj pri hlavičkovom papieri. Nemalo by to, samozrejme, nejako narúšať a zasahovať do pôvodného zámeru, predsa len tvoríme hlavičku a pätu listu, nie reklamný leták.
Samozrejme, je potrebné určiť aj formát papiera, druh papiera, či tlač bude farebná a aké predtlačené údaje má obsahovať.
Informácie o firme: adresa, telefónne číslo, číslo účtu, webová adresa, emailová adresa, adresy na sociálne médiá.
Na záver
Je dobré spraviť si jednu verziu, čo budete používať do tlačiarne alebo do písacieho stroja, a druhú elektronickú, ktorú môžete vypĺňať, sami do nej písať. My napríklad pripravíme pre klienta hlavičkový papier vo worde, ten potom slúži pre zamestnancov ako šablóna. Stačí, keď si následne otvoríte v súbore word napr. vzor hlavičkový papier, môžete doň hneď písať a tvoriť svoj nový list. Sami sa potom rozhodnete, či ho použijete v digitálnej alebo tlačenej forme.
Priznajme si, je to najlacnejší a efektívny spôsob pre náš marketing.